Account
Favoriete foto's
Mijn blikkenlijst
Mijn trainingslog
Coaching
Materiaal
Ervaring met ....
Verloren, Gevonden of Gestolen
Vraag en Aanbod
Overig

Hoi allemaal,
Ik ben coach voor een High School in de Verenigde Staten. We moeten nieuwe coxboxen hebben, en normaliter zouden we NK-spul kopen. Maar iemand wees me op de Open Source Cox Amplifier (coxbox is een merknaam): http://www.apmp.com.au/OSCA/
Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee? Iemand er ooit mee gewerkt?
Ze zijn nogal goedkoop (EUR 250, inclusief GPS / snelheidsmeter), en zelf programmeerbaard, dus interessant.
reclame?
Nope. Ik heb niks te maken met de OSCA. Ik begrijp dat het een hobby-project is van een electronica-man in Australie.
NK Coxboxen kosten een vermogen (hoewel ze hun prijs meer dan waard zijn). Die OSCA-kits zijn veel goedkoper, zo’n 150 dollar voor de basiskit. Maar het zijn wel zelfbouwsets, dus je krijgt een set onderdelen en moet die zelf in elkaar zetten
Was benieuwd of hier mensen al wel eens zo’n ding in elkaar hebben gezet. Onze school traint iedere dag, en met kinderen in de high school leeftijd moet materiaal echt wel stressbestendig zijn. Ben dus vooral daar naar benieuwd.
Ik heb inmiddels voor onszelf een kitje besteld, om eens te kijken hoe het bevalt. Als er anderen geinteresseerd zijn zal ik, als ik ’t heb gekregen en gebouwd, een verslagje schrijven.
De duurste variant heeft GPS ingebouwd, zodat je snelheid af kunt lezen. Zelfs die variant is goedkoper dan een NK coxbox zonder snelheid. Dus voor een roeivereniging die weinig geld heeft en toch cox boxes wil hebben, is het misschien een aantrekkelijk alternatief.
Laat in ieder geval weten hoe ze bevallen, geluidskwaliteit en duurzaamheid. Ik heb er niet heel erg veel vertrouwen in dat het ding ook 5 jaar meegaat zonder sporen van gebruik te gaan geven, om vervolgens nóg 10 jaar mee te gaan. Wat een coxbox wel kan.
Ik ook niet :) Maar het is de moeite waard om te proberen.
Krijg de set een dezer dagen toegestuurd, maar hij moet uit Australie komen, en dan nog in elkaar gezet. Leuk zomerproject :)
Lekker Joost, om met die Sig over reclame te beginnen :-)