Account
Favoriete foto's
Mijn blikkenlijst
Mijn trainingslog
Coaching
Materiaal
Ervaring met ....
Verloren, Gevonden of Gestolen
Vraag en Aanbod
Overig

Bij Scylla willen we onze roeiers een gedegen basisopleiding instructie/coaching geven. In eerste instantie willen we deze geven op basis van onze eigen kennis, om in en later stadium een organisatie als KNRB aan te schrijven. Onderwerpen die wij zelf in gedachten hebben zijn:
basisinformatie roeien
haalbeeld
didactiek
bootoefeningen (bij veelvoorkomende fouten)
ergometertrainingen
Basis trainingsopbouw
HEt gaat hier om een 1-dags cursus
Kunnen wij met deze onderwerpen uit de voeten of zouden het er meer/minder moeten zijn? indien meer, welke bijv.
Informeer eens bij RV Breda, daar hebben ze waarschijnlijk een kant en klare oplossing voor je.
Waarom niet ‘gewoon’ de coachcursus A van de KNRB aanhouden? De syllabus is volgens mij te vinden op de KNRB site, deze voldoet prima voor beginnende coaches. Naast zelfstudie hiervan kan je dan een dag plannen om extra hulp/informatie/kennis te verschaffen.
Op Orca hebben we nu dit systeem (echter dan met een stuk of 4 dagdelen extra met verschilende onderwerpen) sinds 2 jaar en dit bevalt erg goed!
Met RV Breda is reeds contact inzake deze cursus, maar even op de langebaan gezet. De Syllabus heb ik intusen gevonden, de literatuur hebben we trouwens ook al voorhanden, digitaal is natuurlijk wel handiger inzake zelfstudie. Gebruiken jullie deze methode bij Orca dan ook voor compo- en fuifploegen? en bieden jullie namens de vereniging ook cursussen bij de bond aan?
In principe staat de cursus op Orca ook open voor compocoaches, maar die maken hier bijna geen gebruik van. We hebben ook een onervaren en ervaren coachcursus (gericht op compocoaches) die een stuk meer gebruikt worden, maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe die zijn opgezet.
We bieden overigens geen cursussen bij de bond aan, dit zou ook enigszins tegen de eigen begeleiding van de bond bij Coachcursus A ingaan. Overigens heb ik begrepen dat de bond wel geinteresseerd de ontwikkeling van onze coachcursus gevolgd heeft.
veel van de oudere studentenroeiverenigingen hebben aan de hand van Coach A een eigen opleiding opgezet. Kan geen kwaad om eens rond te kijken. Nereus (eigen ervaring) heeft een prima Coachboek dat ooit geschreven is door Arie Mijnlieff, die tegenwoordig iets belangrijks bij de KNRB doet als k me niet vergis. Dat document is niet te groot en bijvoorbeeld op de nereus-site te downloaden.